This Moment Is Not The Same
An assembling of various viewpoints from all over the world to explore the human being’s creative potential. The friction between art and everyday life in the “Laboratoire Village Nomade”, an artist’s residence in Switzerland, generates some humorous moments; conflicting realities and everyday situations reveal the different viewpoints of living and working in this house. This film accompanies a three-year experiment, becomes itself an experiment and tells of the (seriously absurd) human quest for happiness and freedom.