They Say We Have to Leave
September 2023: 120,000 Armenians are ethnically cleansed from Artsakh. This immersive installation constructs a sanctuary for their history through the voices of 120 displaced women. Weaving silent, unblinking portraits with AI-generated rivers of oil that obliterate sacred sites, the work juxtaposes the cold brutality of geopolitical erasure against the warmth of raw home video archives. It forces a physical confrontation with global indifference, demanding the viewer witness the resilience of a people whose homeland now survives only in these fragments of memory.