The World Without Them
This documentary-based video examines the extinction of stock footage images. The narrator provides commentary on the images’ behaviour, intricate habits, and the challenges that put them on the endangered species list. These images are part of our visual cultural DNA, for better or worse, perpetuating bias and stereotypes. They are an archive of the present that is currently feeding AI datasets and generating the next generation of images.