The Lives of Mecca
Each of us fights a hard battle every day. Handballers sublimate their personal dramas at the Mecca of Coney Island. As in any discipline, here, too, there are “living legends”: Tom Vitale, Patrick Adams and “Crazy” Johnny are three of them. The shining example of redemption and liberation from lives that seemed cursed from the start. And men who unknowingly reopened a wound in the director's personal life, making him doubt certain difficult stances he had taken. This is the story of the Mecca's players, of their remedy for the ills of daily life, through the sport and through their community.