The Frozen Warriors
In a bid capture the musk oxen in their most natural habitat, Chris Schmid traveled in freezing temperatures and winds of up to 100 km per hour searching for the perfect snowstorm. Trekking on snowshoes and carrying his equipment in extreme conditions, he journeyed through Norway's Dovrefjell-Sunndalsfjella National Park in order to show the power and strength of the musk ox. These magnificent beasts weigh close to 500 kg and closely resemble the mammoth with whom they walked alongside in the last ice age.