The Course Of Things
The video uses the language of films to manoeuvre and influence our interpretation of images and stories. To do so, the collectif_fact have recorded on a daily basis the visitors of the London Natural History Museum and turn them into actors. The museum is transformed into a stage and everyday life into a thriller, carried by the voice of the master in this field: Alfred Hitchcock.