Tente 113, Idomèni
Agìr, a smiling and discreet 19-year-old, tells the story of his migration. His journey from Syria to Switzerland spans several years, rushes from boats to buses, lingers from shacks to mosques, crosses camps and borders. From this chaotic construction, a fragmented, unequal narrative emerges. Constructed of short capsules, it is this journey that the animated film puts into action through Agìr's voice-over.