Stille Liebe
In order to be able to do her work in a centre for the homeless, Antonia (27), a deaf nun, has to make the daily journey from her convent to the city by train. She encounters Mikas (30). A new exciting world opens up for Antonia because, like herself, Mikas is also deaf. These two people, so different from each other, are able to converse in their common language – sign language. Antonia and Mikas fall in love. However, what Antonia is not aware of is that Mikas is only pretending to be a circus artiste and has in fact come to Switzerland to make some ready cash as a pickpocket. A victim of his pickpocketing catches Mikas red-handed. In his attempt to escape, Mikas loses his life. Antonia is confused and disconsolate. What she went through with Mikas has had a deep effect on her and she now has the feeling that the world has once and for all opened up for her too. She resolves to start a new life and goes off to Washington DC to study at the Gallaudet University for the Deaf.