Forty years ago 2000 people lived there, today Pietrapaola, in Calabria, is home to 200 people. I was born there, the son of two Germans who ended up there, who knows how, I didn’t come back for twenty years. Where are the others? And the stories? A journey to the origins, in search of lost time. My imagination and a man from my past, guardian of memory, of music, guide me. A tale in which symbols and reality meet and I see the art of living, the “tranquillitudine”.