Shalom Chaverim, Shalom Shalom
Six 18-year-old Israeli Jews and Arabs move into an apartment in the autumn of 2007 and form the Nemashim commune within the framework of the Peace Theater Project of the same name. For an entire year they want to practise together that which no one in that country dares to believe: a peaceful partnership in the theater and in everyday life in the hope that they will become a model for peaceful coexistence. But the Jewish-Arab conflict intrudes more and more into their everyday life. Casting a shadow over their daily lives, however, is the certainty that their carefree youthful days are numbered, at the latest with their recruitment into the Israeli Army.