Senkrecht/Waagrecht
The sequences of movement and the plots in Roman Signer’s action sculptures can be viewed as sculptures of space and time. The directions of movement in these documents proceed in a markedly contrasting fashion. Hence, the film is called: “Vertical/Horizontal”. This contrast is underscored by the settings: winter/ice/water/summer/clouds/air. A “commentary” to the story is provided with the abstract signs of sign language and, in particular, with music by Möslang/Guhl.