Segnali di Vita
In Lignan, a small village in the Aosta Valley, there is an astronomical observatory. The large telescope is overlooking the small mountain community like a bell tower or a lighthouse. In late autumn, astrophysicist Paolo Calcidese moves into the facility as sole winter resident to conduct his scientific research and experiment with new technologies. However, due to a technical problem, he is forced to leave the stars and solitude behind in order to devote himself to other, previously unconsidered aspects of life: the people.