Schlafsand
The earth shakes. The air shimmers. The singsong of heavy metal lulls us beguilingly into perpetual slumber. Well sheltered, under white shrouds, a rushing river swells. Does the cold rolling tide wash away the sticky sweet sand of sleep? The smoke in the distance transfigures the eyesight. A reflection on our being, acting and refusing to realize it. A journey in pictures from the mountain peaks to a dying Swiss glacier, into the city, deep into the Hambach open-cast mine, where the engines of the coal excavators rattle incessantly.