Röbi has lung cancer and only a few months to live. He does not want chemotherapy or radiation. The film accompanies Röbi on the last metres of his life. In everyday life, in the cellar archive where his life passes him by, when friends visit him on the sofa, on his last holidays with his grandchildren. A film about doubts, hopes, crises of a courageous person who looks “brother death” in the eye and celebrates life in the process.