Ricco
Using works of art by and interviews with contemporaries, the film follows the tracks of Swiss artist Erich (Ricco) Wassmer (1915-72). Ricco grew up in his parents' castle in Bremgarten in the canton of Bern, which was a dream world for him, because artists and writers such as H. Hesse were among his parents' friends. Soon wanderlust took hold of him and he travelled twice around the world on a freighter. In 1951 he settled in Castle Bompré near Vichy. During this time works for the most part on literary topics were created. One of Ricco's models recalls the influence of Alain-Fournier's “The Wanderer”. Author C. Geiser recites a text regarding a painting which was inspired by Rimbaud. In 1963 Ricco was arrested; the French police had found photos of naked young men, essentially the basis for the artist's works. Following his imprisonment, Ricco returned to the canton of Waadt to live in a manor in the village of Ropraz, where he died of an illness in 1972.