Retour à Bamako
An all-encompassing look at a region in crisis, an immersion into a land of Islam: Mali, crossroad of civilisations and cultures. An attempt to understand, along with the Malians, the consequences of unfettered globalisation, as well as the causes of and the stakes involved in the threat that the rise of radical Islam is posing to all societies.