Emine, a young member of the underground resistance has fled from Turkey to Switzerland, where she waits in a transit home for a decision on her request for asylum. Torn between memories of the past and the desire for a new life she discovers feelings and longings that had long been suppressed. Emine falls in love with Peter, a young assistant in the home. When she tries to hide an illegal refugee there, the relationship is put to a severe test.