Reinhold Messner il quindicesimo 8000
Three medieval castles, one Dolomites WW1 fort, one underground Guggenheim style space, all facing the most scenic views in the Alps, they display objects and equipment reporting the climbing history worldwide. Through handicrafts and masterpieces they tell stories about the relationship between men and mountains. They are the five steps of the Messner Mountain Museum MMM, even charming who approaches the Alps and the alpinism for the very first time. Not just museums, they are experience trails that can be shared as the most precious treasure.