Reclaiming Cocoa
Cocoa is Ghana’s national treasure. Yet for over a century, the value of its beans has been diverted up North, where chocolate manufacturers turn over billions of dollars each year. The film peels back the layers of this complex industry, exposing a system rife with exploitation and deception, linking its origin to Swiss missionaries, and showcasing local change makers that step up to reclaim the value of Ghana’s national resource.