Prisoners of Fate
The film accompanies refugees from Afghanistan and Iran in their everyday lives in Switzerland. Mahmad, a deserter; Sanam, separated from her young son; Ezat, worried about his mother left behind; and the teenager Omid, struggling with overwhelming homesickness, all feel powerless in the face of their destinies. After the hardships of fleeing, they not only confront the challenge of settling as asylum seekers in a foreign country but also grapple with the painful process of coming to terms with their past. In their darkest moments, they refer to themselves as «prisoners of fate», but friendship, unity, and humor help them to never entirely lose hope.