Poetenleben
The film seeks to reveal the humble personality of the Swiss writer Robert Walser (1878-1956), through an immersion in the archive of his “Microscripts”. These minuscule writings at the limit of the indecipherable, little sheets written in pencil in microscopic handwriting, which the writer himself called the “pencil method”, allowed him to write more freely and less laboriously. A process that seems to reflect his desire to discreetly distance himself from the world and society.