Paul Nizon Der Nagel im Kopf
The film tells of the radical life-search by the Swiss writer Paul Nizon, born 1929 in Bern, Switzerland, who became what “he was meant to be” in Paris. Now 90-year-old, Paul Nizon grants insights into his life and work in a self-ironic, direct manner. The intimate portrait of a great literary outsider emerges, for whom the risk of life and the risk of writing merge into one and the same work of art.