Parler métier - Werkstattgespräch mit Alexander J. Seiler
The dialectic fields of tension in which Alexander J. Seiler moves lie between home and abroad, form and content, artistic quality and quantity. In an hour long discussion of his life's work as a film author, he formulates a personal balance in front of a running camera that is of great interest not only to aspiring filmmakers and cinema lovers. Films such as "Früchte der Arbeit" (Fruits of labour), "Ludwig Hohl – Ein Film in Fragmenten" (Ludwig Hohl - A film in fragments) or "Palaver, Palaver – Eine schweizerische Herbstchronik 1989" (Palaver, palaver - A Swiss autumn chronicle) are important documents of Swiss cultural history, with a socio-critical approach that still echoes in the present.