Opération Shakespeare à la Vallée de Joux
The Compagnie du Clédar, in an effort to make Shakespeare better known, commissions a play all about the great dramatist and out of nowhere creates an Elizabethan theatre. An entire valley throws itself into the project to finance and build the theatre modelled to a great extent on Shakespeare’s Globe theatre, reinterpreted for a different climate. The commitment is just as great when it comes to staging the play, which for a period of six weeks packs the house full to the brim.