Where do Swiss German dialects stand in this era of globalisation? When the railways came to Switzerland in the mid-19th century, the Swiss feared that standard German would supplant the native idioms. But the opposite has happened: not only has the dialect survived, it has lost none of its vitality. Following in the footsteps of a forgotten Bernese word, we travel to the stage, the mountain pastures and the cellars to meet people who are passionate about the dialect.