Oedipus
The silent film OEDIPUS is based on the insight that the figure goes back to Pharaoh Akhenaten (14th century BC) and therefore has a peaceful, creative, artistic and spiritual character. He is not the patricide, but the victim of the violence of his paranoid father and his complicit mother. This dynamic seems to be the basis of war, which destroys and mutilates the manly youth.