Multiple Schicksale - Vom Kampf um den eigenen Körper
For years Jann’s mother has been suffering from Multiple Sclerosis. After she is no longer able to speak, he takes a greater interest in her disease. The 18-year-old starts out searching for other people who live with MS. Luana, Bernadette, Rainer, Melanie, Oliver and Graziella tell him about some of their beautiful experiences, but also about their dark moments, having to live with MS. In this way, the camera offers deep insights, but at the same time keeps a respectful distance.