Hundwil: a Swiss village. Twelve houses grouped around a square. The people who live in these houses. In the centre the Landsgemeinde, the annual assembly of male citizens: "direct democracy". Women’s right to vote, the event of the century. A traditional world with is values and its customs. This traditional order of things faces confrontation from today’s pressures. Old fashioned ideas concerning the division of the sexes are losing ground. At the same time an insecure new generation is searching for is identity, belief and future.