Mit dem Bauch durch die Wand
A long-term documentation of three teenage mothers who asserted their anarchistic wish to have children, contrary to today’s Zeitgeist. The film documents their transition from teenager to womanhood, which they simultaneously experienced with motherhood. For four years the girls were filmed in their professional careers, in their private lives with their child, boyfriend, or ex-boyfriend, co-workers, parents and siblings and were questioned about their state of mind, their wishes and dreams. A film chronicle with an open end.