About a half a million people in Switzerland suffer from migraines, a mysterious complaint which according to those who have to endure it is “like all the torments of hell being unleashed inside your head”. Even today little is known about the cause of this serious illness. This documentary by Bruno Moll includes a number of portraits of people who have suffered migraines ever since childhood, and who have tried every possible remedy to alleviate the pain.