Métis
We hold on to an individual or to a group of people with whom we identify and who accepts us. To grab this symbolic or realistic feeling is essential to understand the discourse of mixed race individuals, and the image that the society has of them. Through the testimony of mixed race individuals, this film confronts us to the reality of a life between two cultures.