Messages musicaux – Le Sénégal en transformation
Relaying messages via music is part of the oral tradition in multiethnic Senegal. What the griots, the traditional singers, once cultivated, is now carried forth in part by such modern-day musicians as the internationally renowned rapper Awadi. Awadi’s wish is to transform society, a united Africa his political goal, whilst the griots represent a static society. By juxtaposing two generations of musicians with their respective engagement, a culture in a period of transition between tradition and modernity becomes discernible.