Mein Kampf
Hitler leaves the remote backwoods of Austria as a young man to travel to Vienna and conquer the world as an artist. But first he must be accepted at the Academy of Fine Arts. For the time being, Hitler rents a room in a hostel for men in the Blutgasse and waits for his big day to arrive. He shares the room with two Jewish men: Schlomo Herzl, a travelling salesman of books; and Lobkowitz, the failed cook. Herzl’s goal is to write a book called “Mein Leben” (My Life). “Bad title,” says his friend Lobkowitz. Together they come up with a new one: “Mein Kampf” (My Struggle). Hitler is enthused about it.