Meier 19
1963: The money for wages is stolen from Zurich's main police station. It could only be an inside job. Policeman Meier 19, thinks the head of the crime sqaud is the chief suspect. After Meier 19 discovers the latter has given a fake alibi, his life falls apart like a classical tragedy: he is imprisoned, his wife demands a divorce and his friends adandon him. The youth movement of 1968 support Meier 19 who becomes a symbol of the battle against the established order.