Martha Argerich, Conversation nocturne
Martha Argerich is the last remaining pianist of legend. A wild child and a rebel at heart, this legendary Argentinean musician is surrounded by an aura of mystery: some find her too uncompromising, others generous and beautiful, yet to all she is without doubt incredibly talented. Thanks to these “evening talks”, Georges Gachot lifts a corner of the veil: for the very first time on camera Martha Argerich shares with us her memories, confides in us her doubts, and transmits to us her incredible appetite for music making. Images of Argentina, rehearsals in the concert hall or at home, excerpts of recent concerts and archival clips complete this unique film on one of the most secretive and endearing artists of our time.