Mario Botta. Oltre lo Spazio
An artistic and personal journey into the architecture of Mario Botta to understand why a globalized society feels the urge to build sacred spaces and why Botta feels, more than ever, the need to tackle the issue. Passionate, tireless, at 75 Botta is one of the few architects, who has built places of prayer for the three main monotheistic religions. After building many churches, chapels and a synagogue, he is now building a Mosque in China. A new challenge in a moment of deep reflection about the contradictions of our society.