Maison
A film about a house that lives, loves, shifts and self-destructs. A house and its objects, a house and the materials of which it is made. Two filmmakers attempt to discover the soul of the matter “for the Night”. The film represents a metaphor for the human body: man is a house, the house is human, an interior. The labyrinth of thoughts becomes a place full of transmuting rooms, never-ending stairways and doors opening by themselves onto mysterious little stages.