Lou n'a pas dit non
The idea of the film and its title was born of a passage from the correspondence between Lou Andréas-Salomé and Rainer Maria Rilke. Nevertheless the film describes certain instants and aspects in the life of a couple of today in metamorphosis. Here everyday life as shared between a man and a women is admittedly difficult. The woman, older than her partner, opens the way to an exchange, still possible in spite of everything, which is oriented to fraternity. As the poet says: ”Love will no longer be the commerce of a man and a woman, but of one humanity with another.”