Loin des yeux
Thirty female prisoners share the convicts’ ward of Tuilière Prison at Lonay. More than half of them have one or more children being raised elsewhere: with a sister, in a foster family, or – further away still – in their countries of origin. In portraying some of these women, the film sheds light on these mothers and the bond that ties them to their children.