Les Gardiennes
1915. The Paridier farm. A mother and her daughter take over when their men leave for the front. They work tirelessly, their lives marked by hard work and their men’s rare visits on leave. Hortense, the oldest, hires a young ward of the state to help: Francine, who believes that she has finally found a family.