Laterna Magica
In this film, the images of the theatrical staging and those of an imaginary house come together. They lend visual and emotional depth to the monologue of a man conjures his own legend.
Between real and fictional memories, this unsparing narrative becomes a psychoanalytic exposure. Bergman narrates himself, delving into the layers of childhood, the gaps, silences and impulses, to transform his thoughts into living material, laced with humor, pain and the desire for truth.