La seconda pelle
Many people today, the young in particular, submit themselves to the rituals, both painstaking and painful, of tattooing and piercing. Betti Marenko a girl with a university background becomes a fashion model with a cult following, and has her back tattooed with zebra stripes. Her experience marks the beginning of a transformation that goes far beyond merely aesthetic considerations. Accompanying Betti and meeting her friends in the world of tattooists, piercers and other adepts of body art, one begins to perceive the real anxieties that lie behind such practices, and which concern the human condition at the dawn of a new millennium as concepts like cloning, genetic engineering and bionics threaten to radically alter the very meaning of the word life.