La nuit au port
Émile is a security guard in the port of Strasbourg. One night, under a full moon, while he's on his usual tour of inspection, he has a strange encounter with a young woman sitting at the edge of the water. They look at each other but all of a sudden, the young woman disappears before he's had a chance to get closer to her. From then on, he's constantly haunted by this “mermaid's” face.