La boillat vivra!
At the beginning of 2006, employees at the Swissmetal Boillat factory in Reconvilier (Bernese Jura) occupied the plant for 37 days. They were all united – executives and employees alike – and supported by the entire populace. The management of the Swissmetal Group, the owners of the factory, planned to relocate production elsewhere. This intensive and remarkable resistance raises many questions: for example, what is the purpose of the UNIA trade union; what role and how much power do the democratic Helvetian institutions have?