L'oasis des mendiants
Lausanne, Switzerland. The presence of approximately 100 Roma beggars, accused of belonging to a mafia network, of annoying residents and abusing their children, disturbs the tranquility of this small city. An initiative is discussed by the city, one that aims to forbid begging and get rid of people that have come to represent an adversary to some. The issue divides the community, from the Swiss to the associations defending the Roma.