L'enfant et les loups
Once upon a time, a 10-year-old girl called Othilie had parents who were always arguing. “Even about my holidays” (she would say). A solution had to be found? “The name of the solution, is Uncle Antoine…” Truly, a strange fellow, living in some remote part of the mountains far from the capital. Just like a little lady, Othilie sets off in the train to visit Uncle Antoine, who is after all a total stranger. Such a wise and well organised little girl, and so rational. Othilie is no dreamer. But this holiday in the fresh mountain air is likely to produce some strange effects.