L'acqua, l'insegna la sete
In a class journal from fifteen years earlier, retired teacher J.C. Lopez finds a poem: Water, is taught by thirst. He kept everything from that class, even a video diary filmed with his pupils. As Mr. Lopez goes in search of them, we witness their confessions and their regrets. Between those unruly pupils and their lives as adults traces emerge of the days spent together: the story of a class, which at times seems to be following the lines of a distant poem.