Kein Mensch ist illegal
They live unseen among us. They are only perceived by chance when heard calling out. Living without personal documents or in an unregulated residence status, they wait for years for a reply. Three hundred refugees and activists occupied the “Kleine Schanze” in Bern for one week in June 2010. The film portrays three Iranians who, independently of each other, have gone on a hunger strike and get to know one another in the “Kleine Schanze.” Politics and media reacted with ignorance. A closer look at a seemingly hopeless battle against nationalism and xenophobia.