Karun – The Longest River of Iran
A poignant tapestry of grief is woven by unravelling the brutal murder of Iranian poet Hamid Hajizadeh and his young son Karun. The film reconstructs this tragic day through interviews with the family made after the murder. The cracks in the walls of the family house are a reminder of the repressed memories and create a link to the cracks in the earth, which reflect the partially dried-up Karun River.