Jules-Aimé Péclard, distillateur d'esprit de clocher
Jules-Aimé Péclard is a local artisan who specialises in distilling local patriotism – and his business flourishes. We join him as he searches for the ingredients he requires for concocting one of the most important products of our craft industry. He ushers us from village to village, from restaurant to restaurant, from procession to procession and ultimately allows us to be present – for the first time ever in a film – while the delicate art of distilling local patriotism is practised.